pinzgauer 6x6 + Cellule 6500€ ebay[CH] info ou intox ?

Répondre
Avatar du membre
taiwan1fr
Souffleur
Souffleur
Reactions :
Messages : 191
Enregistré le : 14 févr. 2008 09:39

pinzgauer 6x6 + Cellule 6500€ ebay[CH] info ou intox ?

Message par taiwan1fr »

c'est ici :
http://cgi.ebay.fr/Pinzgauer-4x4-milita ... .m63.l1177

si jamais c'est pas une intox, c'est peut être celui la que Nomade aurait du aller chercher :-)

Yann

Vehicle Description This vehicle is in excellent and fully operational condition . This vehicle is fun to drive . Capable of 80 mph and will go anywhere . The independent hydraulic 6 wheel drive and front and rear locking differentials along with the high and low gear range make it an amazing vehicle to drive in the worst of conditions . The mileage is original and measured in KM , . It would make a great hunting vehicle with guns stocks and gas powere cab heater to boot. MECHANICAL FEATURES • Six wheel drive with independent suspension and coil springs. • Central drive shaft is protected by a central pipe and not exposed. • Gear reduction 2:1 wheel hubs to gain ground clearance. • Ground clearance 19 inches at lowest point with vehicle empty, 16 inches when loaded. • 5 speed full synchro transmission made by ZF in Germany. • Three hydraulic levers on dashboard enable six wheel drive and differential locks. A jerry can frame is mounted on the right side. • The axe is mounted below the passenger’s legs. • A battery disconnect switch has a removable key for maintenance. • • Head bumper and knee bumper pads are installed. GEARING AND SPEEDS • Five speed full synchromesh 5.33:1 TO 1:1. • Reduction hi-low gear box full synchromesh .88:1 OR 1.69:1. • Axle drive has spiral bevel gears to bevel differential 2.846:1. • 2.266:1 reduction spur gear hubs on each wheel. • Hydraulic actuated differential locks on all axles can be engaged or disengaged while driving. SUSPENSION • Independent axles with no leading or trailing swing arms. • Progressive acting coil springs single front • Single double acting shock absorber at each wheel. • Single woven steel wire rebound strap at each wheel. ENGINE • 2.499 Liter 4 cylinder air cooled in line gasoline engine. • Bore 92 mm • Stroke 94 mm • Compression ratio 7.5:1, horsepower 87 DIN, torque 177 Nm. • Five bearing crankshaft • Twin Zenith 36 NDIX dual carburetors. • Oil capacity 7 liters. • Oil cooler with oil thermostat. • Totally shielded ignition. • Massive air cleaner and hot/cold air intake to the air cleaner. • Clutch is a membrane single-plate dry type by Fichtel & Sachs. FUEL • Tank size 75 Liters. ELECTRICAL • 24 volt system Vehicle has a battery disconnect key behind the driver’s seat. • Alternator 3 phase 28 volt 35 amp Bosch. BRAKES • Hydraulic dual circuit with mechanical controlled vacuum booster. • Brake drum 285 mm diameter • Width of lining 76 mm. HEATING • Exhaust pipe heat exchanger



Tel. Mobil. 0041 76 444 14 02

Tel. Skype 0041 44 586 37 11




Ich Versteigere einen Steyr Daimler Puch Pinzgauer

Modell 712 6x6 mit Sanitäts-Aufbau der CH-Armee

Der Pinzgauer wurde bei der Schweizer Armee als Sanitätsfahrzeug eingesetzt.

Es ist eines der geländegängigsten Radfahrzeuge die je gebaut wurden.

3 angetriebene Achsen mit Hydraulischen zuschaltbaren Differentialsperren für Vorder und die Hinterachsen, zeichnen dieses Fahrzeug aus, alle Sperren funktionieren einwandfrei.

Technische Daten:



Hersteller: Steyr-Daimler-Puch



Produktionszeitraum: 1971–heute



Klasse: Geländewagen



Karosserieversio: 712



Motoren: luftgekühlter Vierzylinder-4-Takt-Otto-Reihenmotor



2,5 l Hubraum, (64 kW)



Länge: 4.96 m

Breite: 1.76 m

Höhe: 2.65 m ( Mit Sanitätsaufbau in Sandwich-Ausführung )

der Sanitätsaufbau hat die Innenmasse Länge ca. 2,60m Breite 1,67m Höhe ca. 1,65m

Leergewicht: 2850 kg

Das Schaltgetriebe hat 5 Gängen plus ein Verteilergetriebe

mit Geländeuntersetzung und Allradantrieb.

Mit einen eingetragenen Gesamtgewicht von 3,5Tonnen ist er auch mit der Führerscheinklasse B zu fahren (auch neuer PKW-Führerschein)

Ideal als kleines Expedition, Camper, Offroad Reisemobil.

Technisch befindet sich der Pinzgauer in einem guten-Zustand !

Der Motor läuft sehr gut die Geländegängigkeit ist klasse.

Der Sanitätsaufbau in Sandwichbauart als GFK Koffer ist so ausgeführt, dass er nach dem Lösen von wenigen Schrauben und Kabelsteckverbindern abgenommen werden kann und dann ein vielseitiges Trägerfahrzeug für andere Anwendungen (Holztransport;Rallye) entsteht.

Das Fahrzeug hat bei der Armee eine neue Grundkarosse bekommen und ist deshalb rostmässig für die Nächsten Jahre sehr gut versorgt

Der Koffer selber ist sehr gut isoliert, Wandstärke ist 6cm.

Die 4 Krankentransporteinrichtungen im Koffer sind höhenverstellbar und lassen sich durch Umklappen in eine Sitzfläche mit insgesamt 8 Sitzplätzen zu beiden Seiten des Koffers umfunktionieren.

Der Pinzgauer ist für relativ günstig als Veteranen /Oldtimerfahrzeug zu versichern.

Der Wagen hat Schweizerpapiere, kann aber aufgrund seines Alters problemlos
Fichiers joints
0c2a_1.jpg
0c2a_1.jpg (13.77 Kio) Vu 2881 fois
0c4d_1.jpg
0c4d_1.jpg (13.6 Kio) Vu 2881 fois
0c8a_1.jpg
0c8a_1.jpg (17.14 Kio) Vu 2881 fois
0c9b_1.jpg
0c9b_1.jpg (14.65 Kio) Vu 2881 fois
0c66_1.jpg
0c66_1.jpg (11.16 Kio) Vu 2881 fois
0cf2_1.jpg
0d5f_1.jpg
0dd8_1.jpg
0e5d_1.jpg
0ed4_1.jpg
----------------------------
http://bremach.free.fr
----------------------------
Répondre

Retourner vers « Annonces de Pinzgauer »