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Re: acmat rutilant

Posté : 22 nov. 2013 03:44
par fesm_ndt
MaNu42 a écrit :hi, Mickael

How are you ?

Have you debute the preparation of your ACMAT ? Have you find every pièces you need ?


Manu
G'day Manu

I went to the UK last month to finalise the Acmat but my mechanic had not yet started :twisted: http://hmvf.co.uk/forumvb/showthread.ph ... ight=acmat

So I now have to pay someone else $$$$$$$$ to finish it, but we are going to do a lot more work and make it a VCT :wink: . So I am now looking for a wreck in a scrapyard in France to find a few more pièces:

- 2 doors, old type (tubular)
- 3 foot steps
- 2 towing shackles
- 2 door latches (the bit on the door and the aluminium bit on the cab)
- 3 door chains
- 1 windscreen washer pump, bottle, jets etc
- fuel water trap that mounts on the cab
- 2 front wings

have you seen this nice rebuild? http://www.avem86forum.com/t5574p420-acmat-vlra

Re: acmat rutilant

Posté : 22 nov. 2013 04:03
par fesm_ndt
Bernard-52 a écrit :
fesm_ndt a écrit :Trying to track down some scrapyards, with email addresses that might have some Acmat parts I am in need of.
... Traduction: notre ami voudrait avoir des adresses de démolitions/casses (numéro de téléphone, email) ou il pourrait trouver des pièces pour son ACMAT...
:thanks:

Re: acmat rutilant

Posté : 22 nov. 2013 08:28
par deniba
peut-être Framery à 94440 Santeny
www.framery.fr
contact@framery94.com
Tel: 00 33 (0) 143 860 664
Fax: 00 33 (0) 145 950 399
j'y suis passé récemment, maintenant c'est bien rangé ! :lol:

Re: acmat rutilant

Posté : 22 nov. 2013 14:50
par fesm_ndt
deniba a écrit :peut-être Framery à 94440 Santeny
http://www.framery.fr
contact@framery94.com
Tel: 00 33 (0) 143 860 664
Fax: 00 33 (0) 145 950 399
j'y suis passé récemment, maintenant c'est bien rangé ! :lol:
:thanks:
they have an Acmat trailer :D

Re: acmat rutilant

Posté : 22 nov. 2013 15:55
par MaNu42
I hope you will find that you need.

Send us some pictures of your restoration.

Manu

Re: acmat rutilant

Posté : 22 nov. 2013 16:12
par Bernard-52
Il a indiqué (plus haut) qu'on peu voir des photos de son ACMAT sur son blog !

http://hmvf.co.uk/forumvb/showthread.ph ... ight=acmat
.

Re: acmat rutilant

Posté : 22 nov. 2013 16:45
par MaNu42
Je sais, je connais Mickael et j'ai déjà toutes celles ci.
Mais peut être en a t il d'autres. De plus il est toujours intéressant de suivre une restauration.
D'autant plus que j'ai aussi un acmat (mais en pire état !)

Manu

Re: acmat rutilant

Posté : 22 nov. 2013 22:43
par Mr P4
Le réservoir lave glace si c'est le gros cubique je dois avoir c'est comme les P4.

J'ai vu les épaves de 6x6 à vendre entre Toulouse et Montauban il y avait de quoi faire en pièces carrosserie mais je ne sais pas q'ils ne vendent que des bouts.

Re: acmat rutilant

Posté : 24 nov. 2013 08:02
par fesm_ndt
MaNu42 a écrit :I hope you will find that you need.

Send us some pictures of your restoration.

Manu
Cheers Manu.

What parts do you need for yours as you never know what I will find in my travels. I got an operators manual last week and a few other bits

Re: acmat rutilant

Posté : 24 nov. 2013 12:10
par MaNu42
Your type of ACMAT is a little bite different of mine.

Your engine is a 6.354.0 perkins while mine is a 6.354.4.
You may have a Chrysler gear box, I have a ZF gear box.

For the rest, it could be approximately the same thing.

So, I try to find a Perkins Phaser engine (about 210hp) to replace mine.

In an over time, I try to recover a crew cab... because they are 5 !

Manu

Re: acmat rutilant

Posté : 24 nov. 2013 18:41
par MaNu42
You want some trucks :

http://www.leboncoin.fr/utilitaires/575 ... tm?ca=18_s

It's a friend call Raymond.


Acmat 4x4 et 6x6 cabine fermée
Mise en ligne par acmat le 24 novembre à 09:58.
Prix: 9 000 €
Ville : Sallèles-d'Aude
Code postal : 11590
Année-modèle : 1986
Kilométrage : 25 000 KM
Carburant : Diesel
Description :
vends 4 acmats dont
1 4x4 cabine fermée plateau de couleur beige 30827 kms
2 4x4 cabine fermée incendie 15898kms et 28630 kms
1 6x6 cabine fermée incendie avec moto pompe volswagen vw
17290 kms
tous ces camions fonctionnement bien; mines à faire car poids lourd aprés petits travaux selon modéles
visibles prés de narbonne (aude) uniquement le weekend
vente du lot possible pour export
budget à partir de 9000 euros
premier contact par mail; photos aprés réel interet


!!!

Re: acmat rutilant

Posté : 25 nov. 2013 04:57
par fesm_ndt
MaNu42 a écrit :Your type of ACMAT is a little bite different of mine.

Your engine is a 6.354.0 perkins while mine is a 6.354.4.
You may have a Chrysler gear box, I have a ZF gear box.

For the rest, it could be approximately the same thing.

So, I try to find a Perkins Phaser engine (about 210hp) to replace mine.

In an over time, I try to recover a crew cab... because they are 5 !

Manu
Now you got me thinking..... what is the difference between a 6.354.0 and a 6.354.4?

One of the Irish guys fitted a Ford truck gearbox in and it seems a 5 speed will fit, so I am hoping it is so. Do you have the gearbox model numbers, for Chrysler and ZF?

Which model Phaser would you opt for?

Re: acmat rutilant

Posté : 25 nov. 2013 05:13
par fesm_ndt
MaNu42 a écrit :You want some trucks :

http://www.leboncoin.fr/utilitaires/575 ... tm?ca=18_s

It's a friend call Raymond.

!!!
I just emailed him so will see if we can get some pictures.

A pity as a few months back there was 2 or 3 6x6 wrecks in a scrapyard and I pondered to long.

Re: acmat rutilant

Posté : 30 nov. 2013 22:24
par MaNu42
The 3.354.4 is more recent than the .0.

The Pahser had been build in 185 and 210 hp, but I'm not really sure.

When you change the engine or the gear box (4 gear to 5 or 6) you have to modifie more and more details on the châssis.

Re: acmat rutilant

Posté : 01 déc. 2013 07:18
par fesm_ndt
Sean (Protacman) fitted a Ford gearbox into his dual cab Acmat, so I have been searching the different versions of that box. Maybe can, maybe cannot, but worth a look :D

Also found someone with a stash of NOS parts in the UK, once I get a list I will send to you and JR as may be some interesting bits

found this one today http://www.riglist.com/f72/edson-rab-rig-339/

I would really like to see more pictures of this one, but no luck http://www.leboncoin.fr/utilitaires/254 ... tm?ca=16_s

Re: acmat rutilant

Posté : 01 déc. 2013 12:13
par MaNu42
fesm_ndt a écrit :
found this one today http://www.riglist.com/f72/edson-rab-rig-339/

I would really like to see more pictures of this one, but no luck http://www.leboncoin.fr/utilitaires/254 ... tm?ca=16_s
The first one is a new version of ACMAT VLRA1 (with turbo engine). It's only 3 or 4 year old. But for the price.... :lol: :lol:

The second one is the same as yours, but no hope to find one pièce of truck without rust !!!

Re: acmat rutilant

Posté : 19 déc. 2013 14:19
par fesm_ndt
MaNu42 a écrit :
fesm_ndt a écrit :
I would really like to see more pictures of this one, but no luck http://www.leboncoin.fr/utilitaires/254 ... tm?ca=16_s
The second one is the same as yours, but no hope to find one pièce of truck without rust !!!
yes it is a high price for a vehicle only good for spare parts. For 2000 I would buy to cut up as some of the cab is useful, doors and mechanicals. Given you can get newer models at Army auctions the price is $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ pity

Re: acmat rutilant

Posté : 31 déc. 2013 18:08
par Mr P4
J'ai des baches de caisse occasion pour acmat, je dirais pour du 4.20 elles font 2m80 de long.

I have Acmat covers (short rear body only, 2m80), used but in good condition, some repairs to do (I can make), no cut.

Re: acmat rutilant

Posté : 11 avr. 2014 13:29
par fesm_ndt
Still nothing exciting for Acmats:

- Sold...... http://www.machineryzone.eu/used/tracto ... 35tsr.html

- the nicest one for sale ....... http://www.leboncoin.fr/utilitaires/598 ... tm?ca=16_s

- the worst one for sale ....... http://www.leboncoin.fr/utilitaires/254 ... tm?ca=16_s anyone got any better pictures of under the bonnet or inner cab??

- this one has moved onto a new site http://www.karenauto.com/listing/acmat-truck/

- http://www.avisosdeautos.cl/?a=6730

Re: acmat rutilant

Posté : 11 avr. 2014 18:12
par Mr P4
DSC00001.JPG
fiberglass on the original door body